Cliënten van Abrona maken voor onplanbare zorg geregeld gebruik van DigiContact: zorg op afstand via beeldzorg. Tijdens de coronacrisis merkt Angela Meijers, persoonlijk ondersteuner met aandachtsgebied innovatie, dat er meer belangstelling komt voor dit product. ‘Collega’s zien de meerwaarde en er komen meer aanmeldingen voor DigiContact. De coronacrisis geeft onrust en er is vaker spanning op onplanbare momenten. Het leven is voor ons allemaal minder voorspelbaar. Voor onze cliënten dus ook en dat kunnen wij als begeleiders op afspraak niet altijd ondervangen.’
Gerelateerde berichten
Eunice kan zich niet meer indenken hoe het zou zijn zonder DigiContact
Eunice is 39 jaar en moeder van vier kinderen. Bij Middin krijgt ze opvoedondersteuning voor haar dochter. Daarnaast staan de gezinsbegeleiders van DigiContact* sinds drie jaar 24/7 voor haar klaar. We zijn benieuwd naar de ervaringen van Eunice met deze gezinsbegeleiding. Daarom gaan we daarover met haar in gesprek. Ik had opvoedvragen en ze waren…
Lees verderDigiContact zuil geplaatst bij Thuiszorg West Brabant
Het stimuleert de zelfstandigheid en biedt tegelijkertijd de mogelijkheid om contact op te nemen als er toch iets is. Al enige tijd maakt Thuiszorg West Brabant (TWB) binnen casemanagement gebruik van de diensten van DigiContact. Sinds november is daar een zuil in een woonzorgcomplex De Snip bij gekomen. Daarmee kunnen bewoners, mantelzorgers en andere betrokkenen…
Lees verderJe bouwt echt een band op met iemand, ook via digitale begeleiding.
Tom werkt sinds 2019 bij DigiContact, inmiddels als senior begeleider. Zowel in het werk bij DigiContact als in zijn privéleven blijkt Tom echt een teamplayer te zijn. We spreken hem over hoe hij het werken bij DigiContact vindt, zijn ervaringen en wat hij graag in zijn vrije tijd doet. Zou jij jezelf willen voorstellen? ‘Ik ben…
Lees verder