Cliënten van Abrona maken voor onplanbare zorg geregeld gebruik van DigiContact: zorg op afstand via beeldzorg. Tijdens de coronacrisis merkt Angela Meijers, persoonlijk ondersteuner met aandachtsgebied innovatie, dat er meer belangstelling komt voor dit product. ‘Collega’s zien de meerwaarde en er komen meer aanmeldingen voor DigiContact. De coronacrisis geeft onrust en er is vaker spanning op onplanbare momenten. Het leven is voor ons allemaal minder voorspelbaar. Voor onze cliënten dus ook en dat kunnen wij als begeleiders op afspraak niet altijd ondervangen.’
Gerelateerde berichten
Door mijn ervaring en kennis te delen, kan ik anderen helpen
Ela werkt al meer dan 20 jaar in de gehandicaptenzorg. Ze kwam er op haar 16e mee in aanraking en het was meteen helemaal goed. ‘Dat is wat ik wilde,’ vertelt ze. We praten met Ela over haar werk, motivatie en privéleven. Als oude bomen worden verplant, dan doen ze het niet meer Tijdens stages voor…
Lees verderGezien en gehoord worden. Dat ervaren onze cliënten en dat voel ik ook binnen ons team
Al sinds haar 18e werkt Jeltje in de gehandicaptenzorg. Ze heeft er in allerlei rollen gewerkt, vooral met mensen met een licht verstandelijke beperking. Sinds een jaar werkt ze bij DigiContact en is lvb haar expertise, maar ook ouderen en jeugd en gezin. Ze vertelt ons over haar loopbaan, waar ze energie van krijgt en wat…
Lees verderOnderzoeker DigiContact: ‘Digitale ondersteuning kan goed werken’
Mensen met een verstandelijke beperking die zelfstandig wonen kunnen veel baat hebben bij ondersteuning op afstand die 24 uur per dag beschikbaar is. Dit blijkt uit uitgebreid onderzoek dat Miriam Zaagsma de afgelopen jaren bij Philadelphia deed naar het gebruik van DigiContact. Wij spraken Miriam over haar onderzoek. ‘Ik heb cliënten gesproken die blij zijn…
Lees verder