Alle publicaties

De publicaties zijn in verschillende categorieën verdeeld. Hier ziet u ze allemaal.

Digitale ondersteuning als oplossing voor uitdagingen in de zorg?

Lisa van Duijn is projectleider bij DigiContact. Zij begeleidt teams bij de implementatie van digitale ondersteuning via DigiContact en schreef een whitepaper over de lessen die zij en de teams geleerd hebben. Is digitale ondersteuning de oplossing voor uitdagingen in de zorg? Een must-read voor medewerkers van zorgorganisaties die zich oriënteren op digitale ondersteuning als…

Lees meer

Fijne feestdagen!

Een superleuke Kerst- en Nieuwjaarswens en meteen even een klein kijkje achter de schermen. De medewerkers van DigiContact wensen je hele fijne feestdagen!

Lees meer

Waarin verschilt DigiContact van een fysiek gesprek?

DigiContact biedt 24/7 ondersteuning aan diverse doelgroepen. Dit kan telefonisch of via een computer, laptop, smartphone of tablet. Ondersteuning vanuit DigiContact kan gepland en ongepland plaatsvinden. DigiContact is een dienst die voortkomt uit de wens naar een eigentijdse vorm van ondersteuning die meer vraaggericht is.  Orthopedagoog bij DigiContact Rianne Dekker gaat in dit artikel dieper…

Lees meer

Een stukje zekerheid in een onzekere tijd

Aan de Oude Zijdsburgwal In Monnickendam bevindt zich een woonlocatie van Philadelphia. Hier wonen wat oudere mensen met een verstandelijke beperking en jongeren met een lichte verstandelijke beperking.  In de buurt woont een aantal mensen zelfstandig, dat ook ondersteund wordt door begeleiders van Philadelphia. In het voorjaar is hier DigiContact geïntroduceerd. Locatiemanager Liesbeth de Wild en…

Lees meer

Eerst moesten we toch een drempel over

Liesbeth de Wild is locatiemanager op locatie De Gracht in Monnickendam. Ongeveer een half jaar geleden is hier DigiContact geïntroduceerd. Ze vertelt over de ervaringen van haar team.  Vier woningen onder de kerktoren We bevinden ons op een pittoreske locatie middenin het centrum van Monnickendam. Liesbeth vertelt: ‘We hebben vier panden naast elkaar die doorgebroken…

Lees meer

DigiContact bleek uitkomst tijdens Corona

Tijdens de intelligente lockdown aan het begin van de coronacrisis in maart hebben mensen met een verstandelijke beperking vaker contact gezocht met DigiContact, ondersteuning via beeldbellen. Het aantal contactmomenten is in die periode aanzienlijk gestegen ten opzichte van de jaren ervoor. Dit blijkt uit onderzoek dat is gepubliceerd in het internationale tijdschrift Journal of Intellectual…

Lees meer

Declaratietitels digitale zorg

De mogelijkheden met betrekking tot digitale zorg zijn sterk toegenomen. Reden voor veel zorgorganisaties om te onderzoeken of het zinvol en mogelijk is om digitale zorg aan te bieden. Al dan niet via een samenwerking met een hierin gespecialiseerde organisatie.  Een veel gehoorde vraag is: ‘Wie gaat dat betalen?’ Om hierover meer duidelijkheid te creëren…

Lees meer

Past dagbesteding nog in het ‘nieuwe normaal’?

In de Coronatijd hebben veel mensen gemerkt dat thuiswerken zo zijn voordelen heeft. Bij veel bedrijven wordt nu gesproken over de mogelijkheden om ook na COVID-19 meer thuis te werken vanwege de positieve effecten op flexibiliteit, productiviteit en werk-privébalans van de medewerkers. Maar hoe zit dat in de gehandicaptenzorg? Is de huidige dagbesteding achterhaald en…

Lees meer

Brochure voor organisaties

Onze brochure voor organisaties is gereed. Hierin vindt u alle informatie over onze diensten en de voordelen voor clienten, zorgmedewerkers, mantelzorgers en organisaties. U leest hem via deze link. Wij vertellen u er graag meer over! Afspraak maken? Klik hier.

Lees meer

Blended Care in Buiksloterham

Blended Care is een gevleugelde term tegenwoordig. In deze tijd waarin digitalisering een vlucht neemt, worden er steeds vaker mengvormen ontwikkeld van zorg ‘achter de voordeur’ en zorg op afstand. In dit verhaal over het project Buiksloterham van Philadelphia komt hier nog een dimensie bij. Die van de community. Bewoners van de wijk worden gestimuleerd…

Lees meer

Groeiende behoefte DigiContact tijdens Corona

Het bieden van 24/7 begeleiding via beeldbellen is onze core business. Sinds 2014 kunnen mensen met een verstandelijke beperking en/of psychische problematiek een beroep doen op ons team met professionele begeleiders via geavanceerde beeldbeltechnologie. Het is daarom niet verrassend dat zorgverleners ons, ook in deze coronaperiode, goed weten te vinden. Wij sloten in de afgelopen…

Lees meer

DigiContact beeldbel-app nu ook beschikbaar voor Android

Door de coronacrisis is begeleiding op afstand voor een grote groep mensen essentieel geworden. Soms is zorg op afstand zelfs de enige manier dat begeleiding mogelijk is, omdat mensen in quarantaine geplaatst zijn of er geen bezoek/begeleiding meer mag komen. Daarom heeft DigiContact, ondersteuning via beeldbellen, versneld een Android app gelanceerd. Om de bekendheid van…

Lees meer

Ontdek hoe DigiContact het verschil kan maken in uw organisatie

Direct persoonlijk advies?

088 100 4949