Alle publicaties

De publicaties zijn in verschillende categorieën verdeeld. Hier ziet u ze allemaal.

Veiligheid voorop bij nachtmonitoring

DigiContact is sinds december 2020 begonnen met nachtmonitoring op woonlocaties. Hierbij is een team met begeleiders gedurende de nacht beschikbaar voor cliënten en begeleiders van deze locaties. Met DigiContact begeleiders Alwin en Ludo spraken wij over hun ervaringen van de eerste maanden. Dit is het verhaal Alwin.  Laten we bij het begin beginnen. Wie ben…

Lees meer

Nachtmonitoring draagt bij aan de veiligheid van cliënten

Sinds december 2020 is DigiContact gestart met nachtmonitoring. Een team met begeleiders is gedurende de nacht beschikbaar voor cliënten en begeleiders binnen woonlocaties. Wij gingen in gesprek met DigiContact begeleiders Alwin en Ludo over de ervaringen in de eerste maanden. Dit is het verhaal van Ludo. Stel je jezelf even voor? Mijn naam is Ludo. Ik ben…

Lees meer

Ik ben hulpverlener, maar dat wil niet zeggen dat ik het beter weet

Onlangs introduceerde DigiContact een nieuwe teampagina op haar website. Hier vind je onder meer foto’s van de begeleiders, verhalen en vacatures. Om nader kennis te maken met het team, interviewen we elke maand een DigiContact medewerker. Deze keer is het de beurt aan Daisy.   Hallo Daisy, stel je jezelf even voor? “Mijn naam is Daisy….

Lees meer

Onze bewoners zijn zelfredzamer, zelfstandiger en trotser op zichzelf

Door middel van (beeld)bellen levert DigiContact ondersteuning op afstand aan mensen die een steuntje in de rug nodig hebben. Dit doet zij in samenwerking met begeleiders van zorgorganisaties die de begeleiding bij mensen thuis of binnen een woonlocatie verzorgen. Babs Vuijk is projectleider innovatie en projecten bij Philadelphia. In haar vorige functie als manager zorg…

Lees meer

Hoe past digitale ondersteuning binnen het totale zorgaanbod?

Marion van Egten (DigiContact begeleider) en Rianne Dekker (orthopedagoog) werken bij DigiContact. DigiContact is innovatief in zijn ondersteuning en verzorgt digitale begeleiding via (beeld)bellen voor mensen met een ondersteuningsvraag. DigiContact past hierbij blended care toe in samenwerking met diverse zorgorganisaties. In dit whitepaper gaan Marion en Rianne dieper in op ontwikkelingen binnen de zorg en…

Lees meer

De kracht van de combinatie van een fysiek en een digitaal team

In IJmuiden zijn we op bezoek bij locatie Stadspark, die geopend is op 1 juli 2020. Hier wonen 25 mensen zelfstandig in een eigen appartement. De begeleiding wordt gevormd door een kernteam en een digitaal team. Met Karin van Beek, manager zorg & begeleiding bij Philadelphia, spraken we over haar ervaringen met deze vernieuwende werkwijze….

Lees meer

Sander is graag je sparringpartner, in zijn vrije tijd en tijdens zijn werk

Onlangs introduceerden we onze nieuwe teampagina. Hier vind je van nagenoeg alle DigiContact medewerkers een foto. Om nader kennis te maken met het team, interviewen we elke maand één van hen. Sander mocht het spits afbijten. Het werd een mooi gesprek over inhoud, motivatie en voldoening van je werk. Hallo Sander, kun je eerst jezelf…

Lees meer

We zijn er voor client én begeleider

We zijn op bezoek bij de locatie Stadspark in IJmuiden. Hier wordt de begeleiding verzorgd door zowel een fysiek als een digitaal team. DigiContact is er voor de bewoners én begeleiders. Lisa van Duijn, projectleider bij DigiContact, vertelt over de ervaringen.  (Lees hier ook het verhaal van manager zorg & begeleiding Karin van Beek) De…

Lees meer

Digitale ondersteuning als oplossing voor uitdagingen in de zorg?

Lisa van Duijn is projectleider bij DigiContact. Zij begeleidt teams bij de implementatie van digitale ondersteuning via DigiContact en schreef een whitepaper over de lessen die zij en de teams geleerd hebben. Is digitale ondersteuning de oplossing voor uitdagingen in de zorg? Een must-read voor medewerkers van zorgorganisaties die zich oriënteren op digitale ondersteuning als…

Lees meer

Fijne feestdagen!

Een superleuke Kerst- en Nieuwjaarswens en meteen even een klein kijkje achter de schermen. De medewerkers van DigiContact wensen je hele fijne feestdagen!

Lees meer

Waarin verschilt DigiContact van een fysiek gesprek?

DigiContact biedt 24/7 ondersteuning aan diverse doelgroepen. Dit kan telefonisch of via een computer, laptop, smartphone of tablet. Ondersteuning vanuit DigiContact kan gepland en ongepland plaatsvinden. DigiContact is een dienst die voortkomt uit de wens naar een eigentijdse vorm van ondersteuning die meer vraaggericht is.  Orthopedagoog bij DigiContact Rianne Dekker gaat in dit artikel dieper…

Lees meer

Een stukje zekerheid in een onzekere tijd

Aan de Oude Zijdsburgwal In Monnickendam bevindt zich een woonlocatie van Philadelphia. Hier wonen wat oudere mensen met een verstandelijke beperking en jongeren met een lichte verstandelijke beperking.  In de buurt woont een aantal mensen zelfstandig, dat ook ondersteund wordt door begeleiders van Philadelphia. In het voorjaar is hier DigiContact geïntroduceerd. Locatiemanager Liesbeth de Wild en…

Lees meer

Ontdek hoe DigiContact het verschil kan maken in uw organisatie

Direct persoonlijk advies?

088 100 4949