Alle publicaties
De publicaties zijn in verschillende categorieën verdeeld. Hier ziet u ze allemaal.
Groeiende behoefte DigiContact tijdens Corona
Het bieden van 24/7 begeleiding via beeldbellen is onze core business. Sinds 2014 kunnen mensen met een verstandelijke beperking en/of psychische problematiek een beroep doen op ons team met professionele begeleiders via geavanceerde beeldbeltechnologie. Het is daarom niet verrassend dat zorgverleners ons, ook in deze coronaperiode, goed weten te vinden. Wij sloten in de afgelopen…
DigiContact beeldbel-app nu ook beschikbaar voor Android
Door de coronacrisis is begeleiding op afstand voor een grote groep mensen essentieel geworden. Soms is zorg op afstand zelfs de enige manier dat begeleiding mogelijk is, omdat mensen in quarantaine geplaatst zijn of er geen bezoek/begeleiding meer mag komen. Daarom heeft DigiContact, ondersteuning via beeldbellen, versneld een Android app gelanceerd. Om de bekendheid van…
Preventieve begeleiding vermindert het aantal escalaties
Een gesprek met Koen Ruis, manager sociaal domein bij zorgaanbieder Amarant. DigiContact betekent voor mij een andere vorm van zorg verlenen. We komen altijd op afspraak bij mensen thuis. Nu hebben onze cliënten de mogelijkheid om op hun uur en tijd contact te maken met de begeleiders van DigiContact. Dat biedt veel voordelen. Als je…
Als ik gebeld heb, kan ik daarna dingen loslaten
Een gesprek met Pascalle, ervaringsdeskundige bij zorgaanbieder Amarant en gebruiker van DigiContact. Sinds vorig jaar doe ik mee aan de pilot met DigiContact. In het begin dacht ik: ‘Ja, DigiContact, leuk, maar waar blijft de persoonlijk begeleider dan?’ Dat was mijn grootste angst. Als het goed zou gaan, dat dan de persoonlijke begeleiding zou wegvallen. Maar…
Bij DigiContact kan ik mijn verhaal kwijt
Een gesprek met Malu, ervaringsdeskundige bij zorgaanbieder Amarant en gebruiker van DigiContact. Het is denk ik al een jaar geleden dat ik ben gestart met DigiContact. Het was hartstikke leuk om mee te doen aan de pilot. Ik kreeg een Ipad, waar we mee konden inbellen. In begin was dat wel even wennen. Je krijgt…
Versneld aanmelden mogelijk
DigiContact is nu extra belangrijk DigiContact vervult tijdens de Corona crisis een bijzondere taak. Mensen die besmet zijn, en geen andere begeleidingsvorm kunnen ontvangen, worden via beeldbellen begeleid. Daarnaast is het zo dat gebruikers van DigiContact ook nu dag en nacht kunnen (beeld)bellen, als ze ongerust zijn. Wij hebben een snelle noodaanmeldingsprocedure ingesteld om nieuwe…
Na mijn werkdag kan ik met een gerust hart naar huis
Een gesprek met Winnie van Geffen, ambulant begeleider bij zorgaanbieder Amarant. Twee van mijn cliënten maken momenteel gebruik van DigiContact. Zij bellen in op afspraak, en op ieder moment dat ze verder nog behoefte hebben aan een gesprek. Een cliënt vertelde dat zij zelfs ’s nachts had ingebeld, omdat ze zich niet goed voelde. Ze…