Publicaties
In de loop der tijd zijn er diverse artikelen, brochures en video's verschenen over DigiContact. Een greep hieruit ziet u hieronder. Mocht u geïnteresseerd zijn in gedrukte brochures, laat het ons dan weten. Wij verzorgen ook graag een presentatie voor uw medewerkers.
Hoe past digitale ondersteuning binnen het totale zorgaanbod?
Marion van Egten (DigiContact begeleider) en Rianne Dekker (orthopedagoog) werken bij DigiContact. DigiContact is innovatief in zijn ondersteuning en verzorgt digitale begeleiding via (beeld)bellen voor mensen met een ondersteuningsvraag. DigiContact past hierbij blended care toe in samenwerking met diverse zorgorganisaties. In dit whitepaper gaan Marion en Rianne dieper in op ontwikkelingen binnen de zorg en…
De kracht van de combinatie van een fysiek en een digitaal team
We zijn op bezoek bij een DigiLocatie, die geopend is op 1 juli 2020. Hier wonen 25 mensen zelfstandig in een eigen appartement. De begeleiding wordt gevormd door een kernteam en een digitaal team. Met Karin van Beek, manager zorg & begeleiding bij Philadelphia, spraken we over haar ervaringen met deze vernieuwende werkwijze. Wie wonen…
Ik hou van kickboksen, koken en pianospelen. En van mijn hond, dat is echt mijn vriend.
Sander is 32 jaar en woont in Zwolle samen met zijn partner en hond. Sinds ruim vier jaar werkt hij bij DigiContact. In die periode is hij er even een half jaar tussenuit geweest. Met z’n drietjes maakten ze een rondreis door Engeland. Voordat Sander bij DigiContact kwam werkte hij op woonlocatie van Philadelphia en…
Verwanten kunnen weer echt familie zijn
We zijn op bezoek bij een DigiLocatie. Hier wordt de begeleiding verzorgd door zowel een fysiek als een digitaal team. DigiContact is er voor de bewoners én begeleiders. Lisa van Duijn, manager van DigiContact, vertelt over de ervaringen. Met de toevoeging van digitale begeleiding kan je echt het verschil maken Kun je iets over jezelf…
24/7 medische vragen stellen
Twijfel niet om te bellen, want we denken in elke casus graag mee Sinds 1 november 2020 is DigiContact gestart met een digitale verpleegkundige dienst. Een team met verpleegkundigen is 24/7 beschikbaar voor begeleiders die medische vragen hebben. Wij gingen in gesprek met verpleegkundige Maaike over de ervaringen in de eerste maanden. Begeleiders kunnen bellen…
Digitale ondersteuning als oplossing voor uitdagingen in de zorg?
Lisa van Duijn is projectleider bij DigiContact. Zij begeleidt teams bij de implementatie van digitale ondersteuning via DigiContact en schreef een whitepaper over de lessen die zij en de teams geleerd hebben. Is digitale ondersteuning de oplossing voor uitdagingen in de zorg? Een must-read voor medewerkers van zorgorganisaties die zich oriënteren op digitale ondersteuning als…
Fijne feestdagen!
Een superleuke Kerst- en Nieuwjaarswens en meteen even een klein kijkje achter de schermen. De medewerkers van DigiContact wensen je hele fijne feestdagen!
Waarin verschilt DigiContact van een fysiek gesprek?
DigiContact biedt 24/7 ondersteuning aan diverse doelgroepen. Dit kan telefonisch of via een computer, laptop, smartphone of tablet. Ondersteuning vanuit DigiContact kan gepland en ongepland plaatsvinden. DigiContact is een dienst die voortkomt uit de wens naar een eigentijdse vorm van ondersteuning die meer vraaggericht is. Orthopedagoog bij DigiContact Rianne Dekker gaat in dit artikel dieper…
Een stukje zekerheid in een onzekere tijd
Aan de Oude Zijdsburgwal In Monnickendam bevindt zich een woonlocatie van Philadelphia. Hier wonen wat oudere mensen met een verstandelijke beperking en jongeren met een lichte verstandelijke beperking. In de buurt woont een aantal mensen zelfstandig, dat ook ondersteund wordt door begeleiders van Philadelphia. In het voorjaar is hier DigiContact geïntroduceerd. Locatiemanager Liesbeth de Wild en…
Eerst moesten we toch een drempel over
Liesbeth de Wild is locatiemanager op locatie De Gracht in Monnickendam. Ongeveer een half jaar geleden is hier DigiContact geïntroduceerd. Ze vertelt over de ervaringen van haar team. Vier woningen onder de kerktoren We bevinden ons op een pittoreske locatie middenin het centrum van Monnickendam. Liesbeth vertelt: ‘We hebben vier panden naast elkaar die doorgebroken…
DigiContact bleek uitkomst tijdens Corona
Tijdens de intelligente lockdown aan het begin van de coronacrisis in maart hebben mensen met een verstandelijke beperking vaker contact gezocht met DigiContact, ondersteuning via beeldbellen. Het aantal contactmomenten is in die periode aanzienlijk gestegen ten opzichte van de jaren ervoor. Dit blijkt uit onderzoek dat is gepubliceerd in het internationale tijdschrift Journal of Intellectual…
Declaratietitels digitale zorg
De mogelijkheden met betrekking tot digitale zorg zijn sterk toegenomen. Reden voor veel zorgorganisaties om te onderzoeken of het zinvol en mogelijk is om digitale zorg aan te bieden. Al dan niet via een samenwerking met een hierin gespecialiseerde organisatie. Een veel gehoorde vraag is: ‘Wie gaat dat betalen?’ Om hierover meer duidelijkheid te creëren…