Publicaties

In de loop der tijd zijn er diverse artikelen, brochures en video's verschenen over DigiContact. Een greep hieruit ziet u hieronder. Mocht u geïnteresseerd zijn in gedrukte brochures, laat het ons dan weten. Wij verzorgen ook graag een presentatie voor uw medewerkers.

 

DigiContact bleek uitkomst tijdens Corona

Tijdens de intelligente lockdown aan het begin van de coronacrisis in maart hebben mensen met een verstandelijke beperking vaker contact gezocht met DigiContact, ondersteuning via beeldbellen. Het aantal contactmomenten is in die periode aanzienlijk gestegen ten opzichte van de jaren ervoor. Dit blijkt uit onderzoek dat is gepubliceerd in het internationale tijdschrift Journal of Intellectual…

Lees meer

Declaratietitels digitale zorg

De mogelijkheden met betrekking tot digitale zorg zijn sterk toegenomen. Reden voor veel zorgorganisaties om te onderzoeken of het zinvol en mogelijk is om digitale zorg aan te bieden. Al dan niet via een samenwerking met een hierin gespecialiseerde organisatie.  Een veel gehoorde vraag is: ‘Wie gaat dat betalen?’ Om hierover meer duidelijkheid te creëren…

Lees meer

Past dagbesteding nog in het ‘nieuwe normaal’?

In de Coronatijd hebben veel mensen gemerkt dat thuiswerken zo zijn voordelen heeft. Bij veel bedrijven wordt nu gesproken over de mogelijkheden om ook na COVID-19 meer thuis te werken vanwege de positieve effecten op flexibiliteit, productiviteit en werk-privébalans van de medewerkers. Maar hoe zit dat in de gehandicaptenzorg? Is de huidige dagbesteding achterhaald en…

Lees meer

Brochure voor organisaties

Onze brochure voor organisaties is gereed. Hierin vindt u alle informatie over onze diensten en de voordelen voor clienten, zorgmedewerkers, mantelzorgers en organisaties. U leest hem via deze link. Wij vertellen u er graag meer over! Afspraak maken? Klik hier.

Lees meer

Blended Care in Buiksloterham

Blended Care is een gevleugelde term tegenwoordig. In deze tijd waarin digitalisering een vlucht neemt, worden er steeds vaker mengvormen ontwikkeld van zorg ‘achter de voordeur’ en zorg op afstand. In dit verhaal over het project Buiksloterham van Philadelphia komt hier nog een dimensie bij. Die van de community. Bewoners van de wijk worden gestimuleerd…

Lees meer

Groeiende behoefte DigiContact tijdens Corona

Het bieden van 24/7 begeleiding via beeldbellen is onze core business. Sinds 2014 kunnen mensen met een verstandelijke beperking en/of psychische problematiek een beroep doen op ons team met professionele begeleiders via geavanceerde beeldbeltechnologie. Het is daarom niet verrassend dat zorgverleners ons, ook in deze coronaperiode, goed weten te vinden. Wij sloten in de afgelopen…

Lees meer

DigiContact beeldbel-app nu ook beschikbaar voor Android

Door de coronacrisis is begeleiding op afstand voor een grote groep mensen essentieel geworden. Soms is zorg op afstand zelfs de enige manier dat begeleiding mogelijk is, omdat mensen in quarantaine geplaatst zijn of er geen bezoek/begeleiding meer mag komen. Daarom heeft DigiContact, ondersteuning via beeldbellen, versneld een Android app gelanceerd. Om de bekendheid van…

Lees meer

Preventieve begeleiding vermindert het aantal escalaties

Een gesprek met Koen Ruis, manager sociaal domein bij zorgaanbieder Amarant.  DigiContact betekent voor mij een andere vorm van zorg verlenen. We komen altijd op afspraak bij mensen thuis. Nu hebben onze cliënten de mogelijkheid om op hun uur en tijd contact te maken met de begeleiders van DigiContact. Dat biedt veel voordelen. Als je…

Lees meer

Als ik gebeld heb, kan ik daarna dingen loslaten

Een gesprek met Pascalle, ervaringsdeskundige bij zorgaanbieder Amarant en gebruiker van DigiContact. Sinds vorig jaar doe ik mee aan de pilot met DigiContact. In het begin dacht ik: ‘Ja, DigiContact, leuk, maar waar blijft de persoonlijk begeleider dan?’ Dat was mijn grootste angst. Als het goed zou gaan, dat dan de persoonlijke begeleiding zou wegvallen. Maar…

Lees meer

Bij DigiContact kan ik mijn verhaal kwijt

Een gesprek met Malu, ervaringsdeskundige bij zorgaanbieder Amarant en gebruiker van DigiContact. Het is denk ik al een jaar geleden dat ik ben gestart met DigiContact. Het was hartstikke leuk om mee te doen aan de pilot. Ik kreeg een Ipad, waar we mee konden inbellen. In begin was dat wel even wennen. Je krijgt…

Lees meer

Versneld aanmelden mogelijk

DigiContact is nu extra belangrijk DigiContact vervult tijdens de Corona crisis een bijzondere taak. Mensen die besmet zijn, en geen andere begeleidingsvorm kunnen ontvangen, worden via beeldbellen begeleid. Daarnaast is het zo dat gebruikers van DigiContact ook nu dag en nacht kunnen (beeld)bellen, als ze ongerust zijn. Wij hebben een snelle noodaanmeldingsprocedure ingesteld om nieuwe…

Lees meer

Vilans schrijft over onze samenwerking met Abrona

Cliënten van Abrona maken voor onplanbare zorg geregeld gebruik van DigiContact: zorg op afstand via beeldzorg. Tijdens de coronacrisis merkt Angela Meijers, persoonlijk ondersteuner met aandachtsgebied innovatie, dat er meer belangstelling komt voor dit product. ‘Collega’s zien de meerwaarde en er komen meer aanmeldingen voor DigiContact. De coronacrisis geeft onrust en er is vaker spanning…

Lees meer

Ontdek hoe DigiContact het verschil kan maken in uw organisatie

Direct persoonlijk advies?

088 100 4900