Zorgvrager

Met één druk op de knop
persoonlijke hulp en ondersteuning 
wanneer jij dat wil. 
altijd dichtbij

X

Wanneer je even niet bij je eigen begeleider terecht kan, staan wij voor je klaar.”
Zorgprofessional

DigiContact is er om te helpen. Via je telefoon, tablet of computer (beeld)bel je met één druk op de knop met een ervaren begeleider. Bijvoorbeeld als je eigen begeleider niet beschikbaar is, of als je hulp nodig hebt bij je dagelijkse structuur.

De begeleiders van DigiContact zijn altijd beschikbaar. Ook 's nachts, in het weekend of op feestdagen. Zo hoef je niet te wachten als je een vraag hebt, als je met iemand wil praten over hoe je je voelt of over iets dat je hebt meegemaakt. 

Naast de ongeplande zorg biedt DigiContact ook geplande zorg. Je kunt op afgesproken momenten (beeld)bellen met een van onze ervaren begeleiders voor ondersteuning bij het plannen van je week, het bespreken van doelen of andere onderwerpen die voor jou belangrijk zijn.

Onze begeleiders stemmen samen met jou de momenten van zorg af, zodat het altijd past bij jouw behoeften en agenda. 

Benieuwd hoe DigiContact werkt? Lees hier de veelgestelde vragen

Layer 1 1

Extra ondersteuning

De begeleiders van DigiContact vervangen je eigen begeleiding niet, maar zijn juist extra, wanneer jij het nodig hebt.

Group 448

24/7, op afstand

De begeleiders van DigiContact staan dag en nacht op afstand voor je klaar. Ook in het weekend en op feestdagen.

Layer 1

Waar je ook bent

Hulp is altijd dichtbij, want met je telefoon, tablet of computer heb je altijd snel contact met een van onze begeleiders. 

Meer weten over DigiContact

Onze ondersteuning is extra. Je blijft de (fysieke) hulp en begeleiding krijgen die je al hebt. Alleen is je reguliere begeleiding niet altijd en overal beschikbaar. Of jij hebt dingen nodig die je huidige begeleider je niet kan bieden.
Met DigiContact beslis je zelf wanneer je ondersteuning nodig hebt, en waarbij. 

Misschien wil je alleen af en toe kunnen bellen, als er iets gebeurt of je je niet goed voelt. Of je hebt juist vaker hulp nodig, bijvoorbeeld bij dagelijkse taken zoals op tijd opstaan of het begrijpen van brieven. 
Samen kijken we wat het beste bij jou past. 

DigiContact is er voor iedereen die al hulp krijgt van een andere zorginstelling, maar extra ondersteuning nodig heeft. We werken samen met zorginstellingen in de gehandicaptenzorg, geestelijke gezondheidszorg en ouderenzorg, en we ondersteunen mantelzorgers.

DigiContact werkt vooral met de volgende doelgroepen:

  • Autisme
  • Psychische problemen
  • Verslaving
  • (Licht) verstandelijke beperking
  • Niet-aangeboren hersenletsel
  • Mantelzorgers en verwanten
  • Ouderen/dementerenden
  • Justitie

Maar let op! Als je niet binnen één van deze doelgroepen valt, kunnen we je soms alsnog helpen. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Ook zorgprofessionals kunnen gebruikmaken van onze diensten, zoals de verpleegkundige triage voor medisch advies of de agogische triage voor overleg, advies en opvang na schokkende gebeurtenissen. Onze zorgprofessionals denken graag mee.

Bij DigiContact werken professionele begeleiders en verpleegkundigen. Ze voldoen aan dezelfde (opleidings)eisen als de begeleiders en verpleegkundigen die fysiek zorg en ondersteuning verlenen.

Benieuwd wie er bij DigiContact werken? Klik hier om ons team te bekijken!

Aanmelden gaat via je begeleider. Hij/zij vult het aanmeldformulier in in. Daarna maken we een afspraak voor een intake.

Na aanmelding bij DigiContact volgt een intake. De intake is altijd met jou en je begeleider. In de intake bespreken we wat je hulpvragen zijn en hoe we je kunnen helpen. Ook kun je aangeven wat jij fijn vindt in een gesprek of contactmoment en wat juist niet. Wij houden daar dan rekening mee.

Af en toe hebben we ook een evaluatie. Tijdens de evaluatie kun je vertellen wat je van het (beeld)bellen met DigiContact vindt, en of je iets wilt veranderen. 

Nee. De ondersteuning van DigiContact is altijd op afstand. Dit betekent dat wij niet naar jou toe komen, en jij ook niet naar ons. Maar: hoewel we niet fysiek bij je zijn, we doen ons best om te zorgen dat het wel zo voelt. 

Het installeren van de app is niet moeilijk. Wel moet je een extra handeling doen als je de app op je startscherm wil zetten. Deze handleiding helpt begeleiders en zorgvragers bij de installatie op een iPhone of op een Android-toestel. In de handleiding staan afbeeldingen zodat alle stappen duidelijk zijn. 

Lukt het niet zelf om de app te installeren? Vraag dan eerst hulp aan je begeleider of iemand anders die handig is met een smartphone, tablet of computer. Doordat deze persoon naast jou kan zitten en met je mee kan kijken, kan deze jou het beste helpen.

Klik hier voor de installatiehandleiding

Heb je een probleem met de DigiContact-app? Bijvoorbeeld omdat het inloggen niet lukt, omdat er tijdens het bellen geen beeld of geluid is, of iets anders. Klik dan hier om naar probleemoplossing te gaan. 

Lukt het niet zelf om het probleem op te lossen? Vraag dan eerst hulp aan je begeleider of iemand anders die handig is met een smartphone, tablet of computer. Doordat deze persoon naast jou kan zitten en met je mee kan kijken, kan deze jou het beste helpen.

Staat je probleem er niet tussen? Neem contact met ons op, we helpen je graag!

Klik hier voor probleemoplossing